Hvordan holder jeg mit Jule-blodsukker stabilt hele December Måned.

Hvordan holder jeg mit Jule-blodsukker stabilt hele December Måned.

Et ustabilt blodsukker stresser dit hjerte, og vil påvirke, hvordan din egen evne til at have medfølelse og være nærværende med dig selv. Hjertet påtager sig det største ansvar for at holde orden og skabe harmoni mellem alle organerne. Når vores hjerteenergi er forstyrret, kan det give os ustabilt omsætning af vores føde, og have indflydelse på, hvad vi putter i vores mund. Det vil påvirke vores stress respons via Nervus Vagus, og derved kan give ustabilt blodsukker.

Hvordan føles et ustabilt blodsukker – hvilken symptomer skal jeg være opmærksom på.

Træthed, uro, søvnighed, humørsvingende, graven og sur, kropsspændinger, nedsat hormonbalance.

Vores blodsukker reguleres primært af to hormoner insulin og glukagon. Begge fremstilles i bugspytkirtlen. Insulin og Glukagon er med til at regulere mængden af glukose, således at blodsukkeret  bibeholdes på et passende niveau (mmol/l).

Det sukker, frugtsukker, og stivelsesholdige kulhydrater vi spiser nedbrydes til glukose i kroppens fordøjelses. Det er kroppens ret vigtige kilde til energi, da stort set alle kroppen celler og væv kan omdanne glukose til energi.

Hvilken vane og følelse påvirker dit blodsukker.

Måske har du oplevet , at følelser rammer dig dig hårdt , at du næsten ikke kan fysisk trække dig op efter en hård dag på arbejdet. Du har måske oplevet tankemylder, hvor tanker og følelser løber af med dig, de kommer måske altid snigende ved sengetid og påvirker din søvn . Du vågner udmattet både mentalt og fysisk .  Halleluja! Den onde cir cirkel er startet . Vi er heldigvis mennesker af kød og blod, følelser  og tanker og ikke en maskine.

Kom godt fra start med dig selv , med at stille dig nogle enkelte spørgsmål.

Hvad er alle mine forbehold hold og undskyldninger for at holde på min vane?

Hvilken ændringer vil jeg gerne have ?

Er der noget i mit liv eller hverdag, der er en hæmsko eller en forhindring for mine behov?

Hvad er alle mine grunde til jeg gerne vil ændre mine mønster?

Hvad er mit mål med at opnå/den forbedring?

Hvad skal den/de forbedringer gøre/give mig?

Næste uges blogindlæg  giver inspiration til at komme igang.

go weekend.

Kærlig hilsen Anneh-mynte fra klinik-mynte.

Måske vil du også synes om...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.